Wat je altijd al wilde weten
...maar misschien niet durfde te vragen. We geven in onze FAQ - ook wel meestgestelde vragen -, antwoord op dringende vragen en ook uitgebreide antwoorden op onduidelijkheden die zich mogelijk kunnen voordoen tijdens het aankoopproces, of, meer in het algemeen, tijdens het surfen in onze vriendelijke online winkel.
Om het eenvoudig te houden, hebben we het in verschillende onderwerpen verdeeld. Hier zou je alles moeten kunnen vinden. In het onwaarschijnlijke geval dat dit niet het geval is, kun je veilig contact opnemen met onze klantenservice. Zij willen je zeker te hulp schieten en doen dat vooral met veel plezier.
Je kunt ons contacteren via het contactformulier of telefonisch. Onder elk onderwerp in de FAQ vind je de juiste contactgegevens. Dit is ook de snelste manier om een antwoord op jouw vraag te krijgen, omdat het gelijk goed terecht komt.
Heel gemakkelijk! Stop alles wat je hartje begeert in het virtuele winkelwagentje en als je alles hebt toegevoegd volg je gewoon de instructies.
Je hoeft geen klantaccount te hebben – maar dit heeft wel een aantal voordelen. Voer alsjeblieft wel altijd je naam, adres, en e-mailadres in, zodat alles wat je hebt besteld, ook goed bij jou aankomt. Daarna kan je kiezen uit vele online betaalmethoden, die jij het fijnste vindt. En je bent klaar.
Zodra je bestelling voltooid is, ontvang je een bevestigingsmail met een samenvatting van alle details van je bestelling. We laten het je weten zodra je pakje onze heilige zalen verlaten heeft en dus op weg is naar jou!
De rest is (pure) vreugde.
Natuurlijk zouden wij het leuk vinden als je een account aanmaakt. Zo hoef je niet telkens al je gegevens in te voeren als je een bestelling plaatst en kun je de ongeëvenaarde nieuwsbrief ontvangen met de nieuwste producten, de beste koopjes en alle speciale initiatieven die we voor onze trouwste klanten voorbereiden.
Maar het kan ook zonder. Wat voor jou fijner is en je gelukkig maakt.
Als je een bestelling hebt geplaatst, maar om de één of andere reden toch van gedachten bent veranderd, is het geen probleem om die te annuleren.
Omdat we - meestal ;-) - heel snel bestellingen verwerken, kan het zijn dat jouw bestelling al door ons systeem is verwerkt. Dit is in 99% van de gevallen. In dat geval kunnen we het niet langer stoppen en wordt jouw pakket toch verzonden. Accepteer daarom het pakket niet of gebruik onze gratis retourservice. Zodra het pakket bij ons thuis is teruggekeerd, betalen we het volledige bedrag terug.
We zijn altijd opgewonden om onze steeds groeiende assortiment aan personaliseerbare producten toe te lichten. We willen natuurlijkk niet dat er ook maar iets onduidelijk is, daarom geven we je de 3 gouden regels over hoe het configureren en bestellen van gepersonaliseerde producten in onze winkel moet gebeuren.
Regel 1 - Net zoals je je product configureert en bestelt, zo zul je het ook ontvangen.
Al onze personaliseerbare producten worden precies zo gedrukt zoals jij in de configurator hebt getypt of uploadde, inclusief eventuele typefouten. Wat daar is ingegeven, komt op het product te staan.
Dus, zoals het afdrukvoorbeeld:
Is een karakter in de tekst maar voor de helft zichbaar
Is de tekst maar op 1/3 van de poster te zien
Heeft elke lijn dezelfde kleur
Staat een deel van de foto er niet op
een paar tekens worden niet goed weergegeven
Dan wordt het product ook zo gedrukt. Het product wordt verwerkt op precies dezelfde manier zoals je het ziet in de preview op de configuratie pagina en in de winkelwagen. Controleer de preview dus heel goed en zorg dat alles in orde is.
Regel 2 – Meld ons altijd alle fouten die je op de productpagina vindt.
Binnen elk product op maat zijn een paar items die vooraf ingesteld zijn en niet door de klant veranderd kunnen worden. Als iets niet goed werkt, neem dan VOORDAT je je bestelling afrondt contact met ons op via het onderstaande contactformulier. Dan corrigeren we het sjabloon en krijg je je product zonder fouten.
Regel 3 - Controleer je aanpassing (tekst/afbeeldingen) VOORDAT je je bestelling afrondt - we kunnen het later niet meer veranderen.
Op alle aanpasbare productpagina's vind je het vakje "Controleer nogmaals voor je verder gaat, want alles wordt afgedrukt zoals in het voorbeeld [...]". We zetten het er natuurlijk niet voor de lol, maar omdat we zeker willen weten dat alles in orde is en dat je alles hebt ingevoerd/geüpload wat je wilt. Zoals hierboven vermeld, wordt het product aangepast met het exacte voorbeeld dat je ons stuurt. We vragen je dus vriendelijk voorzichtig te zijn, want een latere correctie van je configuratie (in de meeste gevallen: tekst) is niet mogelijk, want het afdrukbestand wordt gemaakt onmiddellijk nadat de bestelling voltooid is.
Dus, als je je vergist hebt, kunnen we alleen je bestelling annuleren (als het nog mogelijk is) en moet je opnieuw bestellen.
PS: Als het product beschadigd bij jou aankomt krijg je uiteraard gratis een nieuwe. Details daarover lees je hier.
Hier vind je een overzicht van alle betalingsmogelijkheden in jouw land, zodat je kunt kiezen welke je het fijnste vindt.
Paypal
PayPal staat altijd tot je beschikking als betaalmethode. Je wordt na het bestellen naar PayPal doorgelinkt , waar je vervolgens de betaling aan Radbag bevestigt. Let op: pas nadat je weer bent teruggelinkt naar Radbag is de bestelling definitief. Als tijdens het betalingsproces je internet vastloopt, neem dan contact op met onze klantenservice zodat we je verder kunnen helpen.
Bankkaart
Wij bieden ook een gemakkelijke betaling aan met Visa of Mastercard. Of met je normale debitkaart (Bancontact/Mister Cash). Ons betaalproces is SSL-versleuteld en geverifieerd door GeoTrust, zodat je gegevens niet onderschept kunnen worden door derden en zo volkomen veilig zijn. Het bedrag wordt onmiddellijk van je kredietkaart afgeschreven zodra de bestelling voltooid is. Betalen met kredietkaart is altijd mogelijk.
Houd er rekenening mee dat het met uitzonderingen (met name bij grote rekeningen) kan voorkomen dat het iets langer duurt om de kredietkkaart te valideren. Hierdoor kan de levering van de bestelling 1 a 2 werkdagen langer duren. Maar geen zorgen, dit is in de online business normaal. En geduld, zoals ze zeggen, is een deugd.
Klarna - Pay Now
Je kiest voor de optie 'Betaal nu'. Als het de eerste keer is dat je met 'Betaal nu' bestelt, vul je je IBAN in. Is het de tweede keer, dan is je aankoop binnen een paar seconden afgerond: geen pasjes of readers nodig. Als je notificaties in je app aan hebt staan, krijg je een bevestiging te zien van je aankoop en je betaling.
Klarna - Betaal later in 30 dagen
De betaaltermijn van 30 dagen start zodra de aankoop verzonden wordt. Dit betekent dat je de tijd kan nemen om je aankoop uit te proberen. Je betaalt dus alleen voor wat je houdt. Je betaalt gemakkelijk in de app met iDEAL, of, zodra je bankrekening veilig gekoppeld is aan de app, met één klik.
Klarna - Betaal in 3 delen
Betaal in 3 delen’ is een alternatief voor traditioneel krediet zonder rente, waarbij het mogelijk is in 3 gelijke delen voor je bestelling te betalen. De betalingen zullen iedere 30 dagen automatisch worden afgeschreven van de geregistreerde creditcard of gekoppelde bankrekening tot de bestelling volledig is afbetaald. Je kunt je geregistreerde kaart or bankrekening veranderen in de Klarna App!
Jouw bestelling wordt (normaal gesproken) verpakt in onze prachtige witte dozen. Uiteraard met de juiste hoeveelheid verpakkings materiaal, zodat alles veilig aankomt. We sturen je alles op in één pakket, indien mogelijk.
De levertijd bedraagt meestal 3 - 4 werkdagen. Voor gepersonaliseerde producten kan er een dag bijkomen, aangezien deze speciaal voor jou wordt gemaakt. Dus 4-5 werkdagen. Overigens, mocht een product niet op voorraad zijn of een langere levertijd hebben, dan geven we dit altijd duidelijk aan op de productpagina en in je winkelwagentje.
Zoals je waarschijnlijk al weet, zijn de standaard verzendkosten bij een bestelling vanaf €60 gratis. Onder dat bedrag, zijn de verzendkosten €5,99.
Verzendkosten:
Heb je het verkeerde adres per ongeluk ingegeven? Of ben je waarschijnlijk niet thuis wanneer je bestelling aankomt? Dan is het natuurlijk geen slecht idee om dit te veranderen.
Als jouw bestelling met GLS verstuurd wordt, kan je best makkelijk je leveringsadres veranderen. Je hebt namelijk “flex delivery”. Naast de bevestigingsemail van je bestelling die je van ons krijgt, ontvang je ook een email van GLS. Hier staat in wanneer zij denken dat jouw pakketje wordt geleverd. In deze e-mail vind je een link waar je de verzendopties kan veranderen. Je kan bijvoorbeeld:
- Leveringsadres veranderen
- Vastleggen waar je pakketje kan worden achtergelaten
- Je pakketje in een GLS depot laten leveren, waar je het zelf kunt ophalen
- De dag van de levering kiezen
Je kunt de status van jouw bestelling online volgen. Deze link vind je in de bevestingsemail, die je ontvangt als jouw pakket daadwerkelijk onderweg is. Via deze link vind je ook contactinformatie van onze logistiek partners. Zou er iets niet kloppen, wat wij niet verwachten, dan kan je ook direct met hen contact opnemen. Alleen zij kunnen het dan nog aanpassen.
Je kan de status van jouw bestelling ook direct hier bij ons bekijken:
De volgende details hebben we van jou nodig zodat we de bestelling kunnen vinden:
- Je bestelnummer (deze kan je vinden in de bevestigingsemail)
- Jouw achternaam (dit moet dezelfde naam zijn als bij het ingevulde adres)
- E-mailadres
- Of de postcode van het ingevulde adres
Vind je jouw bestelling nog steeds niet, laat ons dan alsjeblieft via het contact formulier een bericht achter. Let op, dat na de bestelling het 1 a 1 ½ dagen kan duren voordat het pakket verzonden wordt. Dit kan betekenen dat de Tracking pas 24 uur na de verzending geactiveerd wordt. Wij vragen je om alsjeblieft deze tijd (48 uur na de bestelling) af te wachten voordat je contact opneemt.
Wij leveren vanuit elke webshop alleen naar dat land. Maar je kan uiteraard van webshop wisselen, zodat je jouw bestelling daar kunt laten leveren.
Hier zijn de links naar onze shops:
Duitsland / Oostenrijk / Zwitserland / Suisse / Nederland / België / Belgique / Denemarken / Frankrijk / Italie / Spanje
Geen probleem. Voor gedetailleerde informatie over retourneren, terugbetaling en onze 100 dagen niet-goed-geld-terug garantie, bezoek je onze pagina terugzending.
Wil je graag een of meerdere producten terugsturen? Geen probleem! Bij radbag willen we dat je 100% tevreden bent met je aankoop bij ons. Je kan dan ook alle bestelde goederen binnen 100 dagen na ontvangst retourneren. Gratis!
Wanneer je bij ontvangst een beschadigd of een niet-besteld product aantreft, neem dan eerst contact op met onze klantenservice ALVORENS het naar ons terug te sturen. Dan zoeken wij de meest pragmatische oplossing voor je, eventueel zonder retourzending. Voor alle andere gevallen staat de retourprocedure hieronder beschreven.
1. Maak je persoonlijke retouretiket aan op het retourportaal van DHL.
In het veld “Klantnummer” vul je je klantnummer in, deze vind je op jouw factuur. Je ontvangt vervolgens het verzendlabel als PDF. Je dient deze zelf af te drukken en op je retourpakket te plakken. Het retouradres voor je pakket vind je ook op dit label. Maak het jezelf gemakkelijk, en gebruik de kostenloze mogelijkheid die we aanbieden. Stuur het pakket niet terug op eigen houtje!
2. Vul het retourformulier in dat bijgevoegd was bij je pakket, en voeg dit bij je retourpakket. Heb je geen retourformulier gevonden in je pakket? Dan kan je deze hier downloaden.
3. Plak het retourlabel op je retourpakket en breng het naar een filiaal van PostNL/TNT. Bewaar het verzendbewijs van je pakket goed. Alleen hiermee kan je aantonen dat je het pakket hebt verzonden, mocht het zoek raken.
Stuur je pakket naar:
Radbag
c/o MH direkt
Bleicheweg 158
88131 Lindau
Duitsland/Germany
4. In orde! We storten het geld terug binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst van het pakket op ons adres.
Let op:Gepersonaliseerde producten en audio/video opnames kunnen niet terug gestuurd worden en zijn uitgesloten van herroepingsrecht. Software is ook uitgesloten van herroepingsrecht, maar kan terug gestuurd worden indien het nog in de originele data seal zit.
Meer details over ons herroepingsrecht vind je in onze Algemene Voorwaarden (artikel 6 - Herroeping)
We storten het geld terug binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst van het retour pakket op ons adres. Als dit niet het geval is, neem dan graag contact op met onze klantenservice.
Is een artikel kapot gegaan of wil je liever iets anders hebben uit onze shop? Neem dan alsjeblieft contact met ons op via telefoon, email of het contact formulier.
Wij zullen dan alles regelen.
Allereerst onze excuses dat ons personaliseerbaar product niet aan jouw (en onze) verwachtingen voldoen. Dit kan zijn door een beschadiging, of een fout in de tekst – die er in de preview niet in stond.
Als dit het geval is zullen we uiteraard het product gratis omruilen. Gebruik alsjeblieft het contact formulier en laat ons weten wat er precies fout mee is. Gelieve ook foto’s mee te sturen van de foutjes/beschadiging.
Waar kan ik meer informatie vinden over een product?
Als je graag alles precies wilt weten, is er een samenvattig van de belangrijkste details van de producten op de productpagina te vinden. Als je op deze pagina naar beneden scrollt, vind je een overzicht van de belangrijkste eigenschappen onder 'details'. Bijvoorbeeld:
- Grootte
- Maat
- Materiaal
- Technische features
- Tips die je mogelijk moet overwegen
En andere dingen die interessant zouden kunnen zijn.
Mocht je toch nog vragen hebben over een product, dan kan je uiteraard contact opnemen met onze klantenservice.
Je hebt het perfecte cadeau gevonden maar het is momenteel niet op voorraad?
Dat is een beetje irritant, maar je hebt gelukkig de mogelijkheid om uit te vinden wanneer het product weer leverbaar is.
Op de pagina van het product kun je de beschikbaarheid zien:
« Binnenkort beschikbaar » staat bij producten die al opnieuw besteld zijn en binnenkort geleverd gaan worden. Hoe lang dit duurt ligt aan onze leveranciers.
« Tijdelijk uitverkocht » staat voornamelijk voor seizoen producten. Bijvoorbeeld dekens in de winter en opblaasbare floaties voor in de zomer. En chocolade kunnen wij in de zomer niet leveren omdat het gesmolten aankomt. Deze producten komen weer beschikbaar wanneer het seizoen daar is.
« Uitverkocht » betekent dat wij het product niet meer binnen krijgen. Deze producten zijn dus niet meer te bestellen in onze shop.
Voor de meeste producten kun je een e-mailadres opgeven, zodat je een notificatie krijgt wanneer het product weer leverbaar is. Zodra een product weer op voorraad is ontvang je een mailtje met een link naar het product. Enorm handig denken wij!
Als je meer exacte informatie nodig hebt, omdat je bijvoorbeeld een cadeau voor een bepaalde datum nodig hebt, dan kun je ons uiteraard bereiken via het contactformulier.
Laat ons dan alsjeblieft weten om welk product het precies gaat. Bijvoorbeeld welke variant, welke kleur, welke maat etc.
Onze klantenservice stuurt je dan zo snel mogelijk een antwoord op deze vraag. Aangezien wij geen invloed hebben op de levertijd van de leveranciers, kan het voorkomen dat deze datum niet 100% zeker is.
Hoe lever ik cadeaubonnen en/of kortingsbonnen in?
Als jij blij bent gemaakt met onze cadeau/kortingsbonnen, kan je deze gemakkelijk in het winkelwagentje inwisselen.
De bijbehorende code invoegen onder:
- Kortingscode toepassen
- Cadeaubon
Het makkelijkste doe je dit met copy/paste, zodat je geen typefouten maakt. Daarna simpelweg op “toepassen” of “inwisselen” klikken. Nu heb je al geld gespaard! Niet slecht, toch?
Ten eerste - we sturen je geen post die je niet wilt ontvangen.
We maken onderscheid tussen 2 verschillende soorten mails:
Transactiemails: deze hebben rechtstreeks te maken met je bestelling (orderbevestiging, verzendbevestiging, feedback), je klantenaccount (wachtwoord vergeten, verlanglijstje) of je interesses (b.v. een productherinnering waarvoor je je inschreef).
Deze emails worden alleen verzonden wanneer je dit zelf in onze webshop hebt aangegeven of hebt aangevraagd.
Nieuwsbrief mails: voor onze nieuwsbrief moet je je eerst apart aanmelden. Alleen dan ontvang je onze emailings, die je informeren over nieuws in onze webshop en acties. In de footer (dan wel voettekst), onderaan elke email, vind je altijd een afmeldingslink waarmee je je abonnement kunt opzeggen.
Meer details over de nieuwsbrief (vooral vragen over registratie en de kortingscode) vind je hier.
Er zijn verschillende manieren waarop je je kunt inschrijven voor onze nieuwsbrief:
- rechtstreeks in je klantenaccount
- via pop-up in onze webshop
- via het registratievak op de homepage
- aan het eind van het bestelproces
Soms zijn er speciale promoties met kortingscodes voor bepaalde registratiesoorten. Deze promoties worden duidelijk meegedeeld bij de respectievelijke inschrijvingsmogelijkheden.
Opgelet: Als je je via je klantenaccount of bij de afronding van je bestelling al met je e-mailadres voor de nieuwsbrief hebt ingeschreven, kun je geen kortingscode meer ontvangen via onze pop-up of ons nieuwsbrief inschrijfvakje op de homepage. Als geregistreerde nieuwsbrief abonnee profiteer je echter eerder dan ieder ander van exclusieve nieuwsbrief aanbiedingen.
Nadat je ingeschreven bent ontvang je van ons een email om je emailadres te bevestigen. Nadat je op de bevestigingslink in deze mail geklikt hebt, ontvang je (dit kan maximaal 10-15 minuten duren) de mail met je kortingscode, die je dan in het winkelwagentje kunt inwisselen.
Als er problemen zijn met dit proces, of je hebt de kortingscode niet ontvangen hoewel je je via de juiste weg aanmeldde (en niet eerder aangemeld was), gebruik dan het onderstaande contactformulier.
Let op: Onze nieuwsbrief kortingscodes kunnen niet ingewisseld worden voor geschenkdozen of cadeaubonnen.
Alle informatie over de geldigheid van de vouchers wordt vóór de bevestiging van de inschrijving meegedeeld.
Ja dat kan. Voor alle producten die op de productpagina als zodanig gemarkeerd zijn. En dat alles voor maar €4,95.
Zodra je je cadeau(s) in het winkelwagentje hebt, kun je de bijbehorende optie(s) kiezen en de naam (namen) van de ontvanger(s) aangeven. Voor elk voorwerp beslis je dan of het als cadeau ingepakt moet worden of niet. Als je later van gedachten verandert, kun je de keuzemogelijkheden natuurlijk op elk moment in het winkelwagentje veranderen.
Let op: we kunnen elk voorwerp alleen apart verpakken. Dit geldt ook voor verzamelingen die uit meerdere voorwerpen bestaan.
Als je bestelling bevestigd is, leggen we de mooi ingepakte cadeaus (met voldoende opvulmateriaal) zorgvuldig in de verzenddoos die bij je bezorgd wordt.
Nog een opmerking: onze gepersonaliseerde producten worden al liefdevol door ons ingepakt (zonder extra kosten, natuurlijk), dus ze zijn klaar om weggegeven te worden. Je hoeft ze dus niet extra te laten inpakken.
Het is heel eenvoudig: voor elk ingepakt item schrijven we de naam van de ontvanger op het etiket. Zo kun je meteen zien voor wie het is.
Geef je cadeaus een unieke finishing touch!
Ben je slecht in cadeautjes inpakken? Dat zijn wij ook! Onlogisch gescheurd papier, zielige pogingen tot vouwen, absurde hoeveelheden bruin plakband... We hebben de cadeaus van onze klanten de afgelopen 10 jaar op een komisch slechte manier ingepakt... zo slecht dat het goed wordt! Wij verzorgen het met plezier ook voor jou. Kies gewoon CrapWrap™ op de pagina in je het winkelmandje.
Pssst: We bieden natuurlijk ook 'gewone' (=mooie) cadeauverpakking aan als je dat liever hebt. Ook te kiezen in het winkelwagentje.